Luistertijdschrift Cultuur, Trends en Mode

Bereiken, 'be-raken' en beroeren

Een grote groep mensen kan niet, of niet goed zien. Toch komen zij dagelijks veel informatie tegen over onze beeldcultuur. Bijvoorbeeld over zaken als fotografie, architectuur, styling en mode. En natuurlijk willen zij daarover kunnen meepraten, net als ieder ander. Dedicon maakt dat mogelijk!

Nou liggen er natuurlijk geen bestaande tijdschriften in de kiosk die uitgebreid stilstaan bij al deze visuele aspecten. Die specifiek uitleggen hoe de mode eruit ziet aan iemand die nog nooit heeft gezien. De onafhankelijke nieuwsredactie van Dedicon vindt dat onacceptabel. En dus heeft de redactie zelf een tijdschrift opgericht.

De naam van dit tijdschrift? Cultuur Trends & Mode, kortweg CTM. En ja, het verschijnt in gesproken vorm.

Tokio by night: kruispunt van wegen met oversteekplaatsen en gebouwen met veel kleurrijke neonreclames en afbeeldingen.

Rake beeldbeschrijvingen

Luisteraars horen in CTM bijvoorbeeld hoe iconische gebouwen het landschap bepalen en welk nieuw straatmeubilair het straatbeeld nu weer opleukt. Of welke mode de kledingrekken bepaalt. Ook pakkende beeldbeschrijvingen van actuele of spraakmakende foto’s uit de media zijn onderdeel van het magazine. Deze informatie horen luisteraars middels interviews met fotografen, vormgevers en museumconservators die we uitdagen hun eigen werk goed te beschrijven. Maar ook onze eigen specialisten maken rake beschrijvingen voor CTM. Een vak apart hoor. 

Zo kan iedereen meepraten over onze beeldcultuur. Ook wanneer je niet kunt zien. Bijzonder? Nee hoor, voor ons is dat eigenlijk de gewoonste zaak van de wereld.  

"Cultuur, Trends en Mode biedt mij de mogelijkheid om aangesloten te blijven en mee te praten over actuele onderwerpen." - Wilma Lems, abonnee

Het luistertijdschrift Cultuur, Trends en Mode (CTM) is exclusief beschikbaar voor klanten van Bibliotheekservice Passend Lezen.

Meer weten?